nuffnang

Monday, May 12, 2014

Mealshake dan ESP

Hari ini saya nak kongsikan tentang Mealshake dan ESP.  Dua benda ni yang saya beli mula-mula sekali saya kenal Shaklee.

ESP saya beli untuk kegunaan saya sendiri. Saya sedang 7 bulan pregnant masa tu..dan sebab saya ambil ESP sebab saya tak suka minum susu. Tapi saya perasan. .sejak saya amalkan ESP. .kulit jadi makin cerah. Saya pun dapat kontrol selera makan dan itu sangat saya perlukan sebab saya disuruh diet oleh doctor kerana masalah paras gula yg agak tinggi. Tetapi lama kelamaan..saya jadi macam jatuh cinta pada rasanya..dan saya repeat oder dan itu yg menyebabkan saya terus sign up sebagai ahli.

Manakala Mealshake pula..saya order khas untuk anak-anak saya yg punya masalah nak makan. Punya la susah nak makan..sekali je dlm seminggu kot.? Dan masalah buang air besar yg tak lawas. Saya bancuh sedikit dalam cawan untuk mereka..tetapi mereka tak suka dengan bau nya pulak. Jadi, yg saya buat kemudian adalah saya campur setengah sudu teh ke dalam susu mereka..nasib baik kesemua mereka masih menyusu. Jadi mereka minum susu tanpa sedar ada mealshake dalam susu tu. Dan..saya perhatikan..selera anak-anak saya kian meningkat. Walaupun hanya bertambah kerap menyusu sahaja pada mulanya...lama kelamaan mereka sudah pandai makan.. Si kakak..umur 7 tahun..mesti makan nasi sekurang2nya sekali sehari. Yg no. 2 pun sama..cuma yg no 3 masih lagi belum begitu pandai makan nasi..tetapi sangat kerap menyusu. .bayangkan. ..satu pack susu saiz 750gram..dia boleh habiskan dalam masa 2 hari...!

Walaupun belanja agak tinggi. .tapi hati puas tengok anak-anak lebih berselera makan dan kuat menyusu.  Jadi yang wajib ada di rumah saya adalah Mealshake dan ESP.                          

                                RM 113.75

                                     RM 150.00

Jika ingin mendapatkan produk shaklee boleh hubungi saya Pn. EMY : 0194675097 0

No comments:

Post a Comment