nuffnang

Wednesday, February 4, 2015

Pengedar Shaklee Sri Aman : Apa Itu Asid Amino?

Apa itu amino asid?

Amino asid adalah seperti blok pembinaan bagi protein. Badan manusia memerlukan 20 amino asid yang berbeza yang bertindak sebagai blok-blok pembinaan protein ini. Amino asid yang kurang sikit kepentingannya boleh disintesiskan oleh badan kita sendiri selagi badan kita mendapat cukup nitrogen, karbon, hidrogen dan andoksigen. Amino asid yang utama pula dibekalkan kepada badan daripada sumber makanan yang betul. Amino asid yang penting ini tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan manusia. Biasanya, hanya 9 asid amino yang penting dan 11 asid amino yang kurang penting.

Energising Soy Protein (ESP) Sebagai Salah Satu Sumber Protein

Saya memilih ESP sebagai salah satu sumber protein harian saya kerana saya jenis yang memilih makanan terutamanya sumber protein saya. Bagi saya, ESP adalah pilihan terbaik saya untuk memastikan badan saya menerima sumber protein yang mencukupi. 





Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya :
Pengedar Shaklee Sri  Aman
 FB Personal: Emy Lea
 FB Page:Healthy Eden
 Email : evanona75@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp :019-4675097
 COD Area: Sri Aman/Lubok Antu

No comments:

Post a Comment