nuffnang

Monday, March 16, 2015

Ibu Risau Demam, Selsema dan Batuk Lambat Sembuh

Sebagai ibu, semestinya kita berasa amat risau apabila anak-anak menjadi kurus serta kerap jatuh sakit. Puan Sylvia Yong dari Sabah dan Puan Irayanti Mohamad juga seperti ibu-ibu normal yang lain..berasa risau apabila anak-anak kurus dan kerap jatuh sakit. Jom..kita tonton kisah ibu berdua ni..


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.
Baru-baru ini, saya mengalami batuk, demam dan selsema. Memandangkan saya sudah mulai ada kesedaran bahawa ubat-ubatan hospital terutamanya antibiotik meninggalkan kesan jangka panjang jika diambil terlalu kerap, saya membuat keputusan untuk tidak membawa menghantar diri ke klinik. Saya tahu, jika saya ke klinik, docktor gerenti akan menyuruh saya mengambil antibiotik.

pengedar shaklee sri aman

Day 1 - Saya bermula dengan sakit tekak dan batuk. Apabila batuk, saya berasa panas di dada sampai saya terfikir saya mungkin dah terkena penyakit tibi. Badan pula naik suhu sampai mata pun rasa berair. Jadi, saya pun berkumur dengan air panas yang dicampur dengan sedikit garam sebelum masuk tidor malam dan apabila bangun pagi esoknya, itulah perkara pertama yang akan saya buat. Oleh sebab stok Nutriferon yang ada tinggal beberapa stick lagi, saya buat keputusan untuk tidak mengambil Nutriferon demi anak-anak saya...mana tahu mereka yang akan jatuh sakit kemudian nanti. Jadi apa yang saya buat adalah makan sebiji Vitamin C  selang 3 atau 4 jam. Selepas breakfast saya akan telan 2 biji Vitamin B, sebiji Vitamin C dan sebiji Vitalea. Selepas makan malam pula saya akan minum sesudu makan Vivix. Kiranya saya membuat rawatan intensif sendiri di rumah.

Day 2 - Belum ada perubahan yang ketara. Tetapi demam dah hilang cuma sore throat dan selsema masih lagi teruk. Air mata dan air hidung berebut-rebut mahu keluar. Bersin pula entah berapa puluh kali tetapi saya gagahi juga untuk turun bekerja seperti biasa kerana saya memang jenis yang tak suka ambik MC. Selagi berdaya saya akan turun kerja. Saya masih mengambil supplemen yang sama dengan dose yang sama juga. Cuma kali ini, bila bangun malam untuk bancuh susu anak-anak, saya sempat telan sebiji Vitamin C. 3 kali saya bangun malam untuk bancuh susu anak-anak, maknanya 3 biji juga Vitamin C yang saya telan pada waktu malam. Saya tak risau Vitamin C tu menganggu perut kerana sifatnya yang Sustained Released.

Day 3 - Selsema dah mulai hilang..tiada lagi mata berair dan bersin pun dah berhenti. Cuma masih mengalami sore throat yang agak teruk dan kali ini berserta dengan batuk pula. Saya masih kekalkan supplemen dengan pengambilan dose yang sama.

Day 4 - Batuk sudah mulai kurang..kahak pun dah mula keluar. Sore throat masih ada tetapi sudah tidak menyakitkan lagi. Saya masih lagi melakukan rawatan intensif sendiri di rumah.

Day 5 - Saya dischargekan diri sendiri daripada rawatan intensif dan pengambilan supplemen harian saya kembali seperti biasa.

pengedar shaklee sri aman

Saya berasa amat bersyukur dan gembira kerana berjaya mengatasi batuk, selsema dan demam dengan tanpa mengambil ubat terutamanya panadol dan antibiotik. Saya sedar, sepanjang usia saya, sudah terlalu banyak panadol dan antibiotik yang saya dah telan. Maklumlah, zaman saya kecik dahulu, saya kerap jatuh sakit dan selalu kena migrain. Baru kini saya sedar kesan jangka panjang akibat daripada pengambilan panadol dan antibiotik yang terlalu kerap. Anda boleh baca kesan pengambilan panadol di sini...

Oleh kerana kesedaran trsebut, saya cuba mengelakkan anak-anak saya mengambil ubat-ubatan terlalu kerap. Setakat ini, Nutriferon sangat berkesan pada mereka. Jika mereka selsema dan batuk, Nurtiferon boleh menyembuhkan mereka dalam masa 2 hari. Cuma kadang-kadang saya bagi mereka panadol jika suhu badan mereka tiba-tiba naik terlalu tinggi. Walau bagaimanapun, jika keadaan mereka masih tidak berubah dalam masa 3 hari, saya akan bawa mereka berjumpa doktor. Anda boleh baca kelebihan Nutriferon di sini...

Ingin tahu perbezaan di antara ubat dan supplemen, sila baca lagi...

pengedar shaklee sri aman

Jika anda ingin membeli Set Kuat Daya Tahan Badan Secara Online, sila klik


Jika ada sebarang pertanyaan berkenaan produk Shaklee atau pendaftaran, sila hubungi

pengedar shaklee sri aman

Pengedar Shaklee Sri  Aman
 FB Personal: Emy Lea
 FB Page: https://www.facebook.com/HealthyEden
 Email : evanona75@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp :019-4675097
 COD Area: Sri Aman/Lubok Antu



No comments:

Post a Comment