nuffnang

Friday, July 3, 2015

Macamana Shaklee Menaikkan Selera Makan

Dahulu berat saya maintain jer 39kg. Dengan ketinggian 152cm, saya di bawah kategori underweight. Jadi, gelaran kurus kering, papan sekeping, tiang elektrik dan macam-macam lagi gelaran tu memang dah biasa buat saya. Selepas berkahwin dan mempunyai 3 orang anak pun berat saya naik setakat  41kg sahaja. Namun, bila saya mengandung anak ke-4 baru saya berkenalan dengan produk Shaklee. Selepas bersalin anak ke-4, barulah berat saya naik ke 45kg dan kekal di situ hingga sekarang. Walaupun masih berada bawah paras berat ideal saya, sekurang-kurangnya saya tidak lagi di dalam kategori kurus.


Untuk menaikkan berat badan, saya syorkan Mealshake dan Vitamin B-Complex. Tetapi sebelum itu, saya nak anda paham bagaimana Shaklee ni menaikkan selera makan. Perlu anda tahu bahawa produk Shaklee ni takde stimulant atau mengandungi sesuatu bahan yang boleh menjadi pencetus kepada selera makan anda. Mealshake dan Vitamin B-Complex ini menaikkan selera makan secara semulajadi. Justeru, kita mesti tahu sebab-sebab kita kehilangan selera makan.

Antara beberapa sebab badan kita menjadi kurus adalah disebabkan tiada selera makan. Dan, ketiadaan selera makan ini juga mungkin disebabkan oleh beberapa factor.
1.   Masalah emosi yang terganggu seperti tertekan , gabra, tidak focus,serabut,  bosan dan memendam perasaan .
2.   Kesan pengambilan ubat.
3.   Keletihan.
4.   Gangguan kesihatan.
Kita ambil contoh masalah selera makan yang disebabkan gangguan emosi. Yang ni mungkin ramai yang tak sedar. Dari luaran Nampak macam okey tetapi rupa-rupanya banyak sangat memendam perasaan. Jadi kita telanlah  Vitamin B-Complex. Vitamin B ini boleh membantu membuatkan kita rasa tenang. Apabila emosi kembali stabil, selera makan pun datang kembali.


Mealshake pun sama. Ia pun bukannya ubat gemuk. Mealshake membekalkan nutrisi yang cukup kepada badan. Apabila badan kita mendapat nutrisi yang diperlukan, maka kita akan menjadi lebih sihat. Apabila kita berasa sihat, selera makan pun bertambah kan. Jadi, kedua-dua Vitamin B-Complex dan Mealshake  bekerja secara semulajadi untuk badan kita.


Jika anda mencari Vitamin untuk diri anda dan keluarga, boleh hubungi saya Pn. Emy di talian 019-4675097. Saya adalah pengedar Shaklee yang aktif di Bandar Sri Aman dan kawasan sekitarnya.

No comments:

Post a Comment