nuffnang

Friday, October 17, 2014

Cerita Saya : Anak-anak Tetiba Allergik???!!!!


Pengedar Shaklee Sri Aman

Hari ini saya nak kongsikan tentang masalah anak-anak saya yang tiba-tiba allergic. Masalah allergic itu timbul apabila mereka meniup wisel mainan lama yang mereka jumpa di dalam kotak di bilik stor. Mula-mula allergic di bahagian bibir sahaja. Bibir mereka menjadi bengkak kemerahan dan kering serta merekah. Seterusnya tumbuh pula bintik-bintik merah di kawasan bibir dan dagu mereka dan kemudian nya merebak ke seluruh muka. Saya jadi risau dan bawa mereka berjumpa dengan doktor di klinik swasta. Doktor bagi mereka antibiotik dan syukur kepada Tuhan, allergic tu hilang dalam masa 3 hari.
Pengedar Shaklee Sri Aman

Pengedar Shaklee Sri Aman

Selang seminggu kemudian, allergic pada bibir anak saya kembali timbul. Bengkak dan kering pada bibir dia sehingga berdarah. Kemudian bintik-bintik merah tu melarat ke bahagian dagu dan atas bibir dia. Saya bawa dia jumpa doktor sekali lagi. Doktor tak mahu bagi dia antibiotik kali ini sebab baru saja dia bagi antibiotik. Dia hanya memberikan kami sebotol ubat allergic. Doktor juga mengingatkan saya bahawa allergic tu memang akan muncul sekali sekala sehinggalah pada pada satu tahap dia akan sembuh dengan sendirinya.
Pengedar Shaklee Sri Aman

Sampai saja di rumah, saya mula berfikir yang lebih baik saya bagi dia supplement daripada bagi dia ubat. Jadi ubat yang doktor bagi tu saya simpan dan saya pun mula memikirkan supplement Shaklee yang mana saya nak bagi pada anak saya yang berumur 5 tahun tu. Fikir punya fikir, saya buat keputusan untuk memberi dia rawatan intensif dengan Nutriferon, Chewable Vitaman C dan juga Vitamin E. Saya tidak mahu mempertimbangkan krim Herbal Blend kerana allergic tu di kawasan mulut dan muka dia. Saya tak mahu nanti dia termakan atau krim Herbal Blend tu nanti terkena mata dia.
Pengedar Shaklee Sri Aman
Nutriferon tu saya bagi dia sekali sehari. Satu sachet tu saya tuang ke dalam cawan dan bancuh dengan 2 sudu makan air masak. Saya suruh dia minum bancuhan tu selepas dia makan atau selepas dia minum susu.
Pengedar Shaklee Sri Aman

Chewable Vitamin C tu saya bagi dia sebiji untuk 2 kali sehari selepas dia makan.

Pengedar Shaklee Sri Aman
Vitamin E tu pula saya gunting sedikit hujung kapsul tu dan picit keluar isi softgel tu sedikit dan saya sapu pada bibir dan dagu anak saya yang kena allergik itu.Saya sapu Vitamin E itu 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan sebelum dia tidur. Baki tu saya simpan di dalam fridge. Sebiji tu tahan sehingga 4 kali sapuan pada bibir dan dagu anak saya. Dan saya perasan, pada malam pertama saya sapu Vitamin E tu kat mulut dan dagu dia, pagi esoknya saya dapat perhatikan yang bintik-bintik merah tu mulai pucat. Sudah tidak semerah mula-mula dia kena alergik dulu. Dari itu, saya sedar yang rawatan yang saya usahakan ini tidak akan sia-sia. Saya teruskan rawatan ini selama seminggu. Dan, selepas seminggu, allergic dia hilang dan kulit di bahagian dagu dan atas bibir anak saya tu jadi halus dan lembut! Nampak sangat perbezaan kulit dia yang kena sapu Vitamin E dan yang tidak kena sapu Vitmin E tersebut. Sayang betul saya lupa ambil gambar close-up anak saya tu.

Sejak itu, saya berazam untuk memberikan suppement untuk anak-anak saya setiap hari. Saya tak mahu allergik tu kembali menyerang. Supplement yang saya bagi dia setiap hari adalah Mealshake dan Chewable Vitamin C. Manakala Omega Guard saya hanya bagi mereka sebiji untuk 3 kali dalam seminggu. Nutriferon pula saya akan bagi mereka bila saya nampak tanda-tanda mahu demam di kalangan anak-anak saya. Bagi saya, amat berbaloi saya laburkan duit untuk kesihatan anak-anak saya.

Jika anda ingin membeli supplement untuk anak-anak anda secara online, sila klik gambar di bawah ya.


atau, jika anda ada pertanyaan tentang produk anda boleh hubungi :

Pengedar Shaklee Sri Aman

Pengedar Shaklee Sri  Aman
 FB Personal: Emy Lea
♥ http://www.emyhealthandbeautyshop.blogspot.com
 FB Page: https://www.facebook.com/HealthyEden
 Email : evanona75@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp :019-4675097
 COD Area: Sri Aman/Lubok Antu
 Pengeposan ke seluruh negara juga disediakan.

1 comment:

  1. Hi..Shaklee mmg membntu kan?suka sgt..^_^
    Nnt jemputla lwt blog sy.msih br jugk berbloging ni
    http://supplimentcenter.blogspot.com

    ReplyDelete