nuffnang

Saturday, October 11, 2014

RESEPI ESP : ICE BLENDED ESP MINI ABC

RESEPI MINUMAN KESUKAAN SAYA

Sejak saya mula kenal ESP kira-kira setahun yang lepas, saya terus jatuh cinta dengan rasanya. Lama kemudian baru saya menyedari khasiatnya. Sejak itu, ESP menjadi minuman yang wajib saya ambil setiap hari. Selain dari ESP, saya juga menyukai Cinch Energy Tea Mix, Performance Drink dan Mealshake.

Pengedar Shaklee Sri Aman

Kebiasaanya, saya campurkan ESP dan Mealshake dan juga Collagen Powder untuk saya minum sebagai breakfast awal pagi. Kerjaya sebagai seorang guru memerlukan saya minum awal pagi kerana selalunya saya hanya ada masa free selepas jam 8.30 pagi.

Bagi Performance Drink dan Cinch Energy Tea Mix saya suka bancuh pada waktu petang dan masukkan ke dalam freezer dan minum selepas makan malam. Ini menolong saya berasa cergas untuk berjaga sehingga jam 2 hingga 3 pagi. Dan, yang paling bestnya, walaupun bangun awal pada keesokan harinya, saya tidak berasa mengantuk di tempat kerja..jangankan mengantuk, menguap pun tidak!
Pengedar Shaklee Sri Aman

Jadi, hari ini saya teringin nak campur kesemua minuman kegemaran saya tu di dalam satu cawan. Dan, saya namakan resepi ni sebagai Ice Blended ESP Mini ABC. OK..bahan-bahan yang kita perlukan adalah :
  • 1 scoop ESP
  • 1 scoop Mealshake
  • 2 scoop Performance Drink
  • 1 sachet Cinch Energy Tea Mix
Cara-cara membuatnya :
  1. Bancuh Performance Drink bersama dengan Cinch Tea Mix dengan air suhu biasa di dalam satu bekas. Tuangkan ke dalam bekas ice cube maker. Masukkan ke dalam freezer dan biarkan semalaman.
  2. Bancuh ESP dengan Mealshake di dalam shaker dengan kira 3oz air suam kuku. Goncang hinga sebati.
Pengedar Shaklee Sri Aman

3.  Masukkan ke dalam blender. Masukkan ice cube yang dibuat daripada bancuhan Performance Drink dan Cinch Enegry Tea Mix. Blender hingga sebati. 
Pengedar Shaklee Sri Aman

4. Minuman Ice Blended ESP Mini ABC siap sedia untuk di minum.
Pengedar Shaklee Sri Aman

Walaupun baru pertama kali mencuba, rasanya memang cukup sedap dan sangat sesuai untuk diminum ketika cuaca panas.
Pengedar Shaklee Sri Aman

Kalau nak pelbagaikan rasanya, boleh campurkan cincau dan kacang merah. Jadi ala-ala ABC gitu..hehe. OK..selamat mencuba ya..! Rugi tak cuba resepi yang simple lagi sedap macam ni tahu..
 KLIK DI SINI UNTUK MEMBELI
Sebarang pertanyaan boleh hubungi saya :
Pengedar Shaklee Sri  Aman
 FB Personal: Emy Lea
♥ http://www.emyhealthandbeautyshop.blogspot.com
 FB Page: https://www.facebook.com/HealthyEden
 Email : evanona75@yahoo.com
 Call/SMS/WhatsApp :019-4675097
 COD Area: Sri Aman/Lubok Antu

No comments:

Post a Comment